News

S-au schimbat din nou regulile în legătură cu tichetele de masă! De la 1 februarie 2025, ce angajați de la stat sau privat le mai pot primi și ce valoare vor avea

S-au schimbat din nou regulile în legătură cu tichetele de masă De la 1 februarie 2025 ce angajați de la stat sau privat le mai pot primi și ce valoare vor avea

Conform datelor disponibile, în România, peste 2,5 milioane de angajați beneficiază de tichete de masă oferite de angajatori. Dintre aceștia, aproximativ 1,2 milioane lucrează în sectorul public, iar peste 2 milioane în sectorul privat.

În ceea ce privește formatul tichetelor, peste 70% dintre salariați utilizează varianta digitală, sub formă de carduri de masă. Aceste date evidențiază popularitatea tichetelor de masă ca beneficiu extrasalarial în România, atât în sectorul public, cât și în cel privat.

În anul 2025, tichetele de masă continuă să reprezinte un beneficiu important pentru angajații din România, însă există anumite reglementări și condiții de acordare de care trebuie să se țină cont. Regulile au fost modificate în ultima perioadă, iar autoritățile vin constant cu noutăți, astfel că nimeni nu mai știe la ce să se aștepte.

Ce se va întâmpla așadar cu tichetele de masă începând cu 1 ianuarie 2025

Valoarea tichetelor de masă. Începând cu octombrie 2024, valoarea maximă a unui tichet de masă a fost stabilită la 40,04 lei. Această valoare se menține și pentru lunile februarie și martie 2025. Este important de menționat că angajatorii nu sunt obligați să acorde valoarea maximă; aceștia pot oferi tichete cu o valoare mai mică, dar nu mai mare de 40,04 lei.

Regimul fiscal al tichetelor de masă:

Conform modificărilor legislative din 2024, tichetele de masă sunt supuse următoarelor impozite și contribuții:

Impozit pe venit: 10%

Contribuție la asigurările sociale de sănătate (CASS): 10%

Totuși, tichetele de masă sunt scutite de:

Contribuția la asigurările sociale (CAS)

Contribuția asiguratorie pentru muncă

De asemenea, aceste tichete nu sunt incluse în plafonul de 33% aplicabil altor beneficii extrasalariale neimpozabile.

Condiții de acordare a tichetelor de masă

Tichetele de masă se acordă angajaților pentru fiecare zi lucrată efectiv. Există însă situații în care acestea nu se acordă, precum:

Concediu de odihnă

Zile libere plătite pentru evenimente familiale deosebite

Concediu medical

Absențe nemotivate

Delegații sau detașări în care se primesc indemnizații corespunzătoare

Pentru a beneficia de tichete de masă, acest aspect trebuie prevăzut în contractul individual de muncă sau detaliat în regulamentul intern al companiei. Este esențial ca atât angajatorii, cât și angajații să fie la curent cu aceste reglementări pentru a asigura o aplicare corectă și conformă cu legislația în vigoare.

Conform legislației în vigoare în 2025, numărul maxim de tichete de masă acordate unui angajat depinde de numărul zilelor lucrate efectiv într-o lună.

Tichetele de masă se acordă doar pentru zilele în care angajatul a lucrat efectiv, indiferent de tipul contractului (normă întreagă sau part-time). Zilele de concediu, absențele nemotivate, concediile medicale sau alte zile libere plătite nu sunt eligibile pentru tichete de masă.

Exemple:

Dacă o lună are 22 de zile lucrătoare, iar angajatul le-a lucrat pe toate, poate primi maximum 22 de tichete de masă.

Dacă angajatul lucrează doar 15 zile într-o lună (din cauza concediilor sau altor absențe), va primi 15 tichete de masă.

Așa cum am menționat, este esențial ca acest beneficiu să fie inclus în contractul individual de muncă sau în regulamentul intern.

Anca Andrei este o jurnalistă cu multă experiență și a lucrat la cele mai mari publicații din România, mai întâi ca redactor, iar ulterior a devenit redactor șef.Și-a început cariera în ... citește mai mult
Articole recomandate