Alertă în rândul clienților DEDEMAN. Cei care nu sunt atenți riscă să rămână fără bani în conturi, iar asta dintr-o simplă greșeală, transmit reprezentanții magazinelor din țară.
Știm prea bine că în ultima perioadă s-au tot intensificat atacurile de tip phishing, iar nici cei de la Dedeman nu au scăpat. Nu puțini sunt cei care s-au trezit fie fără bani în conturi, fie cu anumite date personale preluate.
Tocmai din acest motiv, pentru a-i proteja pe români, Directoratul Național de Securitate Cibernetică – DNSCR le recomandă clienților să nu dea curs conturilor sau paginilor de social media false, care pot demara campanii frauduloase.
Respectivii atacatori se folosesc de branduri celebre din România precum Dedeman, ori DIGI RCS-RDS și le promit clienților câștiguri rapide, concursuri și nu numai.
La ce trebuie să fie atenți clienții Dedeman? În primul rând la relatarea textului, iar mai apoi la pagina din care vine mesajul.
Mai apoi, atacatorii cer date personale, precum nume, sau chiar și datele cardului bancar, în speranța că vor reuși să sustragă sume importante de bani, avertizează Directoratul Național de Securitate Cibernetică – DNSC.
”Atenție la conturile sau paginile de social media, în special de pe #Facebook, care propagă campanii frauduloase ce se folosesc de imaginea unor branduri cu reputație în România. Astăzi am întâlnit câteva site–uri compromise care găzduiau pagini de phishing, dar și conturi de social media, prin intermediul cărora se propagau false oportunități de investiții și câștig rapid în numele DEDEMAN.
DNSC DEDEMAN fac astfel un apel la vigilență și analiză atentă a informațiilor întâlnite în mediul online. Așa cum se poate observă din imagini, atacatorii încearcă să convingă potențialele victime, folosind un text redactat parțial în engleză, dar și în română, să acceseze site–uri frauduloase, promițându-le oportunitatea de a câștiga importante sume de bani pe termen scurt”, se arată în mesajul transmis de Directoratul Național de Securitate Cibernetică – DNSC.