Dacia Sandero a fost cea mai vândută mașină din Europa anul trecut, cu o diferență semnificativă, potrivit datelor publicate de analistul din industrie Jato Dynamics.
Un total de 268.101 exemplare ale supermini-ului orientat pe valoare au fost înmatriculate în Europa (inclusiv Marea Britanie) anul trecut, depășind Renault Clio, aflat pe locul al doilea, cu mai mult de 50.000 de unități. Volkswagen Golf a completat podiumul cu 215.715 vânzări.
Vânzările celei mai populare mașini din 2023, Tesla Model Y, au scăzut cu 17% până la 209.214 unități. Totuși, acest lucru a fost suficient pentru a-i asigura locul de cea mai populară mașină electrică din Europa.
SUV-urile au rămas tipul de mașină cel mai popular din Europa anul trecut, având o cotă record de 54% din vânzările totale (adică 6,92 milioane de mașini), în creștere cu 4% față de 2023. De fapt, dintre cele 50 cele mai vândute modele, 27 erau SUV-uri.
Vânzările de supermini au crescut cu 1,3% până la 2,0 milioane (sau 15,5% din piață), în timp ce segmentele tradiționale C (hatchback) și D (sedane) au scăzut cu 1,3%, respectiv 3,3%.
Cota de piață a mașinilor electrice a scăzut de la 15,7% în 2023 la 15,4% anul trecut, în timp ce modelele pe benzină au crescut de la 47,9% la 48,4%.
Jato a atribuit declinul EV-urilor retragerii stimulentelor, precum și prețului lor mediu ridicat.
Se așteaptă ca vânzările de EV-uri să își revină în 2025, însă, pe măsură ce noi modele mai accesibile (precum Renault 5 și Fiat Grande Panda) vor ajunge pe piață.
Declinul îndelungat al cotei de piață a mașinilor pe motorină a continuat, scăzând cu 1,7% față de anul anterior, ajungând la 14,3%.
Între timp, mașinile hibride plug-in au scăzut de la 7,7% din piață la 7,3%, iar hibridele au crescut de la 9,9% din piață la 11,8%.