BCR a făcut un anunț major care îi vizează atât pe românii care sunt deja clienți ai băncii, cât și pe ceilalți. Vestea vine la câteva uni după scandalul Schengen.
BCR a anunțat că a implementat transferul de bani prin intermediul numerelor de telefon ale destinatarilor. Astfel, nu mai este nevoie de codul IBAN.
Anunțul făcut de banca austriacă vine după ce a precizat că a extins ecosistemul digital George printr-o nouă funcţionalitate.
Banca mai spune că această funcționalitate operează prin intermediul TRANSFOND. Clienții BCR trebuie să mai știe că noua opțiune este valabilă între băncile participante la serviciu şi între clienţii care şi-au dat acordul de a folosi AliasPay.
„Soluţia de plăţi prin numărul de telefon oferă clienţilor noştri simplitate, rapiditate şi siguranţă în ceea ce priveşte transferurile de bani, atât de la un cont BCR la altul, cât şi la celelalte bănci înrolate în sistem. Transferurile prin AliasPay presupun asocierea numărului de telefon cu un IBAN, iar clienţii BCR care îşi doresc activarea acestui serviciu îşi vor da acordul direct din George pentru înrolarea numărului şi, implicit, a IBAN-ului asociat în AliasPay. Sperăm ca această funcţionalitate să fie adoptată de cât mai mulţi actori de pe piaţa bancară, astfel încât gradul de acoperire să fie cât mai mare. De la lansare şi până în prezent, am introdus peste 270 de funcţionalităţi pe platforma George”, a declarat Petruţ Lixandru, şef Departament Canale Digitale de Distribuţie, BCR.
Funcția AliasPay este activată prin intermediul magazinului de pe platforma digitală George prin asocierea numărului de telefon cu contul IBAN dorit pentru primirea fondurilor. Pentru a iniția un transfer de bani folosind numărul de telefon, destinatarul trebuie să aibă, de asemenea, activată funcția AliasPay.
Odată cu includerea BCR în AliasPay, entitățile participante la acest serviciu acoperă acum aproximativ 45% din piața plăților interbancare de retail din România, excluzând tranzacțiile cu carduri.
Nivelul de securitate și disponibilitate al serviciului este la același nivel cu cel al Casei de Compensare a Plăților Interbancare, TRANSFOND asigurând un timp de răspuns mai mic de 2 secunde pentru interogările AliasPay.