CNPP a făcut un anunț pentru pensionari. Pentru ca aceștia să beneficieze de pensie, Casa de Pensii a precizat ce ar trebui să facă aceștia în mod obligatoriu.
Casa de Pensii a venit cu informații importante pentru pensionarii care beneficiază de pensie la domiciliu. Instituția spune ce se întâmplă dacă aceștia nu sunt găsiți acasă.
Pe lângă pensionarii care primesc pensie prin Poșta Română, informațiile sunt importante și pentru cei care primesc banii pe card.
În cazul în care un pensionar nu este prezent la domiciliu în momentul în care poștașul îi livrează pensia, acesta își poate ridica plata în termen de două zile lucrătoare de la ultima dată de plată din luna respectivă.
În cazul în care pensionarii nu reușesc să își ridice banii de pensie de la oficiul poștal în intervalul de timp specificat, pensiile vor fi returnate la Oficiul Teritorial de Pensii. Beneficiarii își pot ridica pensiile la o dată ulterioară.
În ceea ce privește persoanele care își primesc pensia prin intermediul unui card, este important de reținut că talonul mov nu se pierde dacă nu au fost disponibile la domiciliu în timpul vizitei poștașului. Aceștia pot recupera talonul de la oficiul poștal până în ultima zi lucrătoare a lunii în curs.
Ulterior, Poșta păstrează pensiile pentru o perioadă de doi ani, timp în care acestea sunt arhivate. Cu toate acestea, la cerere, ele pot fi livrate la domiciliul destinatarului.
„Pentru pensionarii avizaţi (cei care nu sunt găsiți la domiciliu) drepturile bănești și documentul de plată se pot ridica de la ghişeele poştale, în termen de două zile lucrătoare după ultima zi de plată a lunii respective.
În caz contrar, pensiile se întorc la casa teritorială de pensii de unde pot fi solicitate pentru reordonanțare la plată.
Pentru persoanele care încasează pensia în cont curent sau cont de card, în situația în care nu au fost găsite acasă și au fost avizate, documentele de informare cu privire la sumele plătite (taloanele mov), nesolicitate de beneficiari, se păstrează la sediul oficiului poștal până în ultima zi lucrătoare a lunii în curs.
Începând cu drepturile aferente lunii martie 2021, taloanele mov sunt arhivate la sediul Oficiului Județean de Poștă, respectiv al Oficiilor Poștale de sector pe o perioadă de 24 luni, fără a mai fi restituite caselor teritoriale de pensii.
Aceste documente de informare pot fi transmise, la cerere, la domiciliul persoanelor interesate – beneficiari sau împuterniciții acestora.
După expirarea celor 24 de luni, documentele de informare vor fi transmise către casele teritoriale de pensii”, spune CNPP.