Probleme mari pentru românii care fac cumpărăturile din aceste magazine. Dacă și tu te regăsești în această situație, află că lucrurile se vor schimba.
Poate ai mers și tu la raft, ai cumpărat produsul dorit din unele magazine, dar te-ai trezit că în realitate, cantitatea era una cât se poate de mică. Ei bine se pare că nu e o întâmplare.
Deja e o practică ca unii producători să reducă gramajele produselor, dar totuși să mențină prețurile, care de cele mai multe ori sunt și mai mari.
Lucrurile se vor schimba însă. Protecția Consumatorilor a finalizat un ordin prin care pregătește măsuri anti-shrinkflation. Anunțul a fost făcut de premierul Marcel Ciolacu, în ședință de guvern.
El a anunțat totodată și „sancțiuni dure” pentru comercianți. Asta în contextul în care practic românii sunt păcăliți în momentul în are cumpără unele produse.
„Este gata și ordinul președintelui ANPC de stopare a fenomenului prin care comercianții scad gramajul produselor, dar lasă prețurile la fel. Aceasta formă de înșelăciune împotriva consumatorilor se încheie!
Finalizăm azi procedura de consultare la nivel european și cel târziu luni putem avea actul publicat în Monitorul Oficial: producătorii trebuie să semnaleze vizibil pe ambalaj că au redus gramajul, iar prețul produsului este neschimbat. Și aplicăm sancțiuni dure pentru nerespectarea acestei obligații”, a declarat premierul Marcel Ciolacu.
Amintim că subiectul nu este unul vechi. Încă din luna mai a acestui an, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a publicat modelul de informare pe care retailerii trebuie să îl afișeze în dreptul unui produs afectat de „shrinkflation”, adică pentru care cantitatea a fost redusă, dar prețul a fost menținut.