Raiffeisen Bank a trecut prin multe transformări și provocări în ultimul an. Pe lângă scandalul Schengen, care i-a stopat puțin ascensiunea, managementul a mai luat o decizie cu care a riscat foarte mult. Începând cu luna ianuarie 2022, banca a închis o serie de servicii foarte importante. Clienții nu au fost deloc mulțumiți la acel moment, dar acum s-au adaptat.
Mai exact, începând cu 17 ianuarie aproape întreaga reţea de sucursale Raiffeisen Bank operează fără casierii, clienţii putând să realizeze tranzacţii pe maşinile multifuncţionale din unităţile bancare sau pe canale online, respectiv Raiffeisen Online, Smart Mobile, ATM-uri, MFM-uri, echipamente depunere multivalută.
Banca a mai păstrat casierii doar în câteva din unitățile sale, pentru ca aici să mai poată fi efectuate operațiuni cu numerar, în mod exceptional, pentru plata ratelor la credite.
“Pandemia a insemnat, pe langa multe altele, si o deschidere mai mare din partea clientilor fata de solutii digitale, lucru care ne-a incurajat sa adaptam in consecinta si solutiile noastre pentru numerar, degrevand astfel agentiile de o munca repetitiva, cum e cea de casierie. Astfel, colegii nostri din unitati vor putea dedica mai mult timp interactiunilor cu valoare adaugata pentru clienti, fiind la dispozitia lor atat pentru consultanta legata de serviciile digitale ale bancii, cat si pentru produsele de creditare, de economisire sau investitii”, spunea în urmă cu uan Monica Udrescu, director Canale de Vanzare cu Interactiune Umana la Raiffeisen Bank.
Soluţiile digitale Raiffeisen Bank, inclusiv pentru nevoile uzuale de numerar ale clienţilor, sunt accesibile prin reâelele de maşini ale băncii, mult mai mari numeric decât reţeaua de unităţi.
În anul 2023, Raiffeisen Bank s-a confruntat, însă cu o serie de probleme și de mai multe ori tot sistemul a fost oprit, iar clienții nu au putut efectua tranzacții. Reprezentanții băncii au transmis că se efectuează lucrări de mentenanță, dar s-a speculat și că în spate ar fi fost un atac al hackerilor.
Raiffeisen Bank are peste 20 de ani de activitate pe piata bancara din România si peste 2,22 milioane de clienti, persoane fizice si juridice. Numarul clientilor digitali ai bancii a depasit 1 milion la finalul lunii septembrie 2021. Banca are peste 4.600 de angajati, 300 de agentii in toata tara, 660 de ATM-uri, 455 de masini multifunctionale (MFM-uri, din care 108 sunt si pentru lei si pentru euro si o retea de peste 25.600 de POS-uri.