În ultimul an, prețurile la asigurările auto RCA au crescut cu 70%. Falimentul Euroins a forțat Guvernul să intervină și a plafonat tarifele pentru șase luni. Companiile de pe piață nu au fost deloc mulțumite, argumentând că nu-și acoperă cheltuielile și că deja acest business nu mai este rentabil.
Nu a trecut mult timp de atunci și unul dintre asiguratorii care oferă cele mai mici prețuri de pe piață în momentul de față a anunțat că vrea să-și restrângă activitatea în România și să-și echilibreze portofoliul. Numele companiei nu a fost făcut public.
Mai exact, asigurătorul a anunțat câțiva brokeri prin mesaj că renunță la contractul de intermediere.
„Compania de asigurări a decis să-și canalizeze resursele de financiar și de personal către acele companii, către acei distribuitori care au un mix de portofoliu variat, inclus, care include și alte tipuri de asigurare decât polița RCA. A luat foarte mult risc datorită prețului și atunci a trebuit să-și echilibreze portofoliu”, a spus Dorel Duţă, preşedinte UNSICAR.
Clienții care au polițe auto RCA aici nu trebuie să-și facă griji pentru că momentan compania nu se află în prag de faliment, dar măsurile au fost luate tocmai pentru a evita un potențial dezastru.
La sfârșitul lunii martie, Euroins a fost practic obligată să iasă de pe piață, iar noul lider a devenit GROUPAMA, care avea o cotă de piață de 20,62%, când se clasa pe locul 2, iar pe 3 era Allianz – Țiriac, proaspăt amendată, având o cotă de 19.08. De remarcat că cele trei companii dețineau împreună peste 70% din asigurările RCA auto din România.
Pe locurile 4, 5, 6, 7 și 8 se află ASIROM, OMNIASIG, GRAWE, AXERIA IARD și GENERALI, care are o cotă de abia 2,35%. Însă istoria ne arată că liderii au dat faliment, cu toate că aveau enorm de mulți clienți, care astăzi sunt păgubiți.
CEC Bank ar urma să intre pe piața asigurărilor auto, la insistența PSD, care spune că își dorește ca piața să se echilibreze.