Președintele ANPC, Horia Constantinescu face ravagii în toate domeniile. După ce au fost amendate pe rând mai multe hipermarketuri, printre care și LIDL, acum a venit rândul băncilor să fie trase la răspundere. Mai întât au fost verificate și taxate aspru 11 bănci, printre care și Banca Transilvania și Raiffeisen Bank.
Amenda totală s-a ridicat la 550.000 de lei. Dar ANPC nu s-a oprit aici și a continuat controalele și astfel încă 8 bănci au ajuns pe lista neagră: Exim Bank, Procredit Bank, Intesa Sanpaolo, Techventures Bank (fosta Banca Comercială Feroviară), Libra Bank, CEC Bank, Garanti Bank şi Vista Bank. Toate sunt acuzate de practici înșelătoare de calcul a ratelor.
CEC Bank a reacţionat imediat după amenda primit și și-a arătat poziția prin intermediul unui comuniact de presă. Conform reprezentanţilor băncii, controlul ANPC pare făcut pe repede înainte, iar vinovatul se pare că era deja cunoscut înainte de finalizarea investigaţiei.
„CEC Bank respectă cu stricteţe prevederile legale care stabilesc modalitatea de contractare şi rambursare a unui credit bancar, dar nu înţelege scopul acestui control, în condiţiile în care clienţilor le sunt prezentate toate variantele de rambursare în momentul în care aceştia iau un credit. Iar acest lucru se putea verifica foarte uşor în orice unitate bancară.
Acest control pare făcut pe repede înainte iar vinovatul se pare că era deja cunoscut înainte de finalizarea investigaţiei. Nu înţelegem ce se urmăreşte prin această acţiune întreprinsă de ANPC, în condiţiile în care banca oferă opţiunea de plată cu rate descrescătoare clienţilor. Aceştia au posibilitatea ca, după ce iniţial au selectat opţiunea de rambursare în rate egale sau descrescătoare la începutul creditului, să opteze pentru modificarea tipului de rambursare a ratelor odată cu trecerea timpului”, se arată în comunicat.
CEC Bank menţionează că are cea mai mare reţea de unităţi din România – peste 1.000, iar menţinerea amprentei teritoriale a fost asumată ca pe un rol social, în contextul în care România este în urma statelor dezvoltate în ceea ce priveşte incluziunea financiară.
„Faptul că intrăm în contact, zi de zi, cu zeci sau sute de mii de clienţi din absolut toate regiunile ţării, ne obligă să apelăm la toate mijloacele legale pentru a dovedi partenerilor noştri corectitudinea cu care aplicăm prevederile legale”, se mai spune în comunicat.