În ciuda faptului că sunt mai scumpe decât sedanurile și hatchback-urile, piața SUV-urilor crește în fiecare an. Indiferent de preocupările legate de inflație sau incertitudinea economică, SUV-urile domină confortabil peisajul auto din SUA.
Cu costurile deținute — costurile inițiale, finanțarea, deprecierea, asigurarea, combustibilul și diverse taxe de parcare și amenzi — fiind atât de mari, mașinile sunt principalul factor care afectează averea multor șoferi, în special al celor din gospodăriile cu venituri mai mici și al persoanelor cu venituri fixe.
Conform Statista, se estimează că piața SUV-urilor din SUA va ajunge la 333 de miliarde de dolari în acest an, dar, având în vedere că sunt disponibile atât de multe modele, există unele care merită fiecare bănuț și altele care trebuie evitate cu orice preț.
În legătură cu SUV-urile pe care nu ar trebui să le cumperi, GOBankingRates a întrebat expertul auto Chris Pyle, care operează ca mecanic virtual full-time la JustAnswer, și pe Mike Winter, proprietar de mult timp al MDP Diesel & Auto Repair din Jackson, Michigan, iar iată ce au spus despre câteva SUV-uri/grupuri de SUV-uri care nu merită cumpărate.
SUV-urile de lux Land Rover au o reputație proastă în ceea ce privește raportul calitate-preț și fiabilitatea. Pentru Winter, modelul Range Rover are prea multe probleme care îl fac o alegere proastă pentru cumpărători, menționând:
„Depreciere și valoare de revânzare groaznice, costuri de reparație foarte mari… probleme electrice, probleme cu lichidul de răcire, probleme cu turbocompresoarele.”
Pyle a ales și un Land Rover, dar pentru el este vorba despre Discovery, care trebuie evitat.
„Sunt scumpe de întreținut doar pentru întreținerea generală și când se defectează, piesele și manopera sunt scumpe”, a spus el.
Consumer Reports (CR) utilizează scoruri de test de drum și fiabilitate prezisă pentru analizele sale ale vehiculelor, dar se bazează și pe satisfacția clienților și scoruri de siguranță. Deci, articolele sale trebuie abordate cu prudență.
Totuși, a desemnat Taos ca fiind al doilea cel mai puțin fiabil vehicul pentru 2024, iar Winter este de acord. SUV-ul compact Volkswagen cu cinci locuri poate necesita reparații frecvente și scumpe. Prețul este corect (prețul estimat pentru 2025 ar trebui să fie în jur de 26.000 USD, conform Kelley Blue Book).
CR a inclus Jeep Grand Cherokee și Grand Cherokee L printre cele 10 cele mai puțin fiabile mașini pentru 2024, iar Jeep a fost desemnat cel mai slab producător auto din 34 de mărci. Winter listează „probleme electrice, probleme la transmisie și consum de ulei” ca puncte problematice pentru Cherokee și consideră că Wagoneer este pur și simplu „mult prea scump, cu o depreciere groaznică”, printre multe altele.
Despre Wrangler și Gladiator, Pyle afirmă:
„Nu au cea mai mare longevitate a motorului. Sunt zgomotoase și se balansează, iar acoperișul din material textil leac în ploaie.”
În ciuda clasamentului de fiabilitate RepairPal peste medie, din experiența lui Winter, Tucson-ul este o „bombă cu ceas” din cauza „problemelor majore cu motorul/transmisia și o rată mare de eșec al motorului.” După cum notează CoPilot, Hyundai a îmbunătățit reputația sa de fiabilitate în ultimii ani, așa că dacă ești interesat de un Tucson, evită modelele mai vechi (2011, 2012, 2015-2017).
Există diferențe notabile de dimensiune între versiunea Ford Escape EcoBoost și EcoSport, atât la interior cât și la exterior (EcoSport este mai mic), dar, conform lui Winter, reparațiile majore și problemele de durabilitate afectează ambele SUV-uri. Despre Escape, el spune:
„Fiabilitatea nu este bună din cauza problemelor cu lichidul de răcire, acumularea de carbon și consumul de ulei”, iar EcoSport este pur și simplu „o mașină groaznică de condus, cu probleme majore la motor/defecțiuni și costuri mari de reparație.”