BRD a reacționat la acuzațiile aduse de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). Banca aceasta este a treia cea mai mare din România.
BRD aderă pe deplin la cadrul legal în vigoare (OUG 50/2010, OUG 52/2016), asigurând calculul corect al graficelor de rambursare și informând în prealabil clienții cu privire la cele două modele de grafic disponibile: rate descrescătoare și rate egale.
Această declarație a fost emisă de banca românească cu capital francez ca răspuns la acuzațiile și amenzile recente aplicate de ANPC.
În plus, banca clarifică faptul că, după ce clienții au selectat inițial opțiunea de rambursare în rate egale sau descrescătoare la începutul creditului, au flexibilitatea de a-și modifica modelul de rambursare pe măsură ce trece timpul.
„La BRD, clienţii au posibilitatea, în funcţie de situaţia veniturilor la un anumit moment, să schimbe oricând pe parcursul creditului modelul de rambursare“, a transmis BRD la solicitarea ZF.
Banca adaugă că modul de calcul al dobânzii în raport cu suma principală (soldul creditului) este stabilit prin dispoziții legale și urmează principii consacrate care au fost utilizate în țările europene și în alte regiuni încă de la începutul reglementării creditelor.