News

Acestea sunt cele mai dorite și mai înmatriculate mașini noi în România. Cum arată piața auto în 2024 și cum s-au schimbat preferințele românilor

Acestea sunt cele mai dorite și mai înmatriculate mașini noi în România. Cum arată piața auto în 2024 și cum s-au schimbat preferințele românilor

În 2024, piaţa auto din România a înregistrat o scădere semnificativă în noiembrie, iar tendinţa pare să continue pe măsură ce iarna se apropie.

Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 8,2% comparativ cu noiembrie 2023, ajungând la un total de 10.114 unităţi. Deși piaţa a înregistrat o creștere anuală în primele 11 luni ale anului, cu 2,6% faţă de perioada similară a anului trecut, scăderea din ultimele luni indică o potenţială stagnare sau chiar o revenire pe minus pentru finalul anului.

Mărcile asiatice își mențin avansul, în timp ce mărcile europene scad

În acest context, mărcile asiatice continuă să aibă performanţe pozitive, înregistrând creșteri de două cifre. De cealaltă parte, mărcile europene sunt în scădere, mai ales în topul primelor cinci branduri. Această tendinţă reflectă o schimbare semnificativă în preferinţele consumatorilor români, care par să favorizeze din ce în ce mai mult modelele asiatice.

Piaţa vehiculelor electrificate se confruntă cu dificultăţi majore

Unul dintre segmentele cele mai afectate este cel al autoturismelor electrificate. Înmatriculările de autoturisme electrificate au înregistrat o scădere de 10,2%, atingând o cotă de piaţă de doar 26,5%. În acest segment, autoturismele pur electrice au avut o performanţă dezamăgitoare, cu o scădere dramatică de 59% faţă de anul trecut, reducându-se astfel la o cotă de piaţă de doar 4,9%, jumătate faţă de 2023.

Această scădere se explică parţial prin modificările recente ale programului Rabla Plus, care a redus substanţial prima de 10.000 de euro la doar 5.000 de euro. Aceasta, alături de lipsa de investiţii în infrastructura de încărcare, a dus la o stagnare a pieţei pentru vehiculele electrice. Mai mult, costul crescut al energiei electrice a contribuit și el la această scădere, afectând puternic atractivitatea maşinilor electrice.

Hibridele, un punct de lumină în piaţă

Pe de altă parte, maşinile hibride, atât cele plug-in, cât și cele full, au continuat să crească, devenind o alternativă tot mai populară la autoturismele electrice. Aceasta reflectă o preferinţă crescută pentru tehnologiile care oferă mai multă flexibilitate în utilizare, mai ales în contextul incertitudinii privind infrastructura de încărcare a maşinilor electrice.

Top 10 mărci după numărul de mașini noi înmatriculate în intervalul ianuarie-noiembrie

  1. Dacia – 39.937
  2. Toyota – 11.978
  3. Hyundai – 9.569
  4. Skoda – 9.456
  5. Renault – 8.663
  6. Volkswagen – 8.731
  7. Ford – 5.975
  8. Mercedes-Benz – 4.930
  9. BMW – 4.489
  10. Suzuki – 4.108
Bogdana Costin abia a terminat studiile Facultății de Jurnalism și este la prima experiență în media. Este foarte pasionată de scris și își dorește să vină cu plus valoare pentru cititorii ... citește mai mult
Articole recomandate