Se închid magazinele Lidl și Kaufland? Cei doi mari retaileri abia că mai reușesc să supraviețuiască, iar oamenii evită magazinele.
Vestea bună e că situația nu se întâmplă în România. Chiar și așa, nu ar fi exclus ca în curând, țara noastră să urmeze și ea un astfel de exemplu.
În Croația, Serbia, Bosnia și Herțegovina, Muntenegru și Macedonia de Nord, populația s-a mobilizat având în vedere creșterea enormă a prețurilor.
Astfel, a fost lansată o campanie, iar consumatorii nu mai merg la cumpărături în Lidl și Kaufland. Aceasta este o formă de protest față de prețurile ridicate și criza costului vieții.
Kaufland, Lidl, dar și alți retaileri prezenți în aceste țări sunt disperați. Vânzările au scăzut cu peste 50% într-un timp record, având în vedere că această campanie a început de săptămâna trecută.
Vizate sunt doar marile magazine. Mesajul este unul simplu și anume că prețurile mari trebuie să înceteze, dacă cineva mai dorește să aibă clienți.
„Comercianții cu amănuntul nu vor fi afectați financiar, dar acesta este un mesaj simbolic important care arată că prețurile exorbitante trebuie să înceteze”, a declarat Danko Horvat, un barman din Zagreb, care s-a alăturat boicotului.
Nu este clar cum vor face față marile magazine precum Lidl sau Kaufland. Vânările toate au scăzut cu peste 53% în doar câteva zile, astfel că situația este una destul de gravă.
Se ia în calcul și posibilitatea în care marii retaileri ar putea să se retragă pur și simplu, în loc să scadă prețurile. Rămâne totuși de văzut ce decizii vor fi luate, având în vedere că populația nu vrea să renunțe prea curând la acest demers.