Sunt probleme mari la BCR. Reprezentanții băncii au emis un avertisment de ultimă oră pentru toți clienții săi. Multe persoane sunt în pericol.
BCR, dar și alte bănci din România precum Raiffeisen Bank, CEC Bank, ori Banca Transilvania s-au trezit cu numeroase tentative de fraude online.
Deranjant este însă faptul că numele băncilor era folosit astfel încât totul să fie mai credibil, iar clienții să fie făcuți în final să ofere date confidențiale de pe card.
Acum, o nouă tentativă de fraudă ia amploare, iar BCR a emis un avertisment pentru toți clienții săi. Este vorba despre un anunț fals care vizează vânzarea unei mașini la un preț imbatabil.
Ulterior, clienții ajung să fie puși să trimită o sumă de bani fie prin Money Gram sau Western Union și să trimită formularul către respectivul vânzător.
Ce se întâmplă mai departe? Atacatorul ajunge să ia banii, iar clienții îi pierd, fără a mai avea vreun beneficiu. Tocmai din acest motiv, reprezentanții BCR fac un apel la toți clienții să nu creadă orice anunț care sună ”prea frumos să fie adevărat”. De multe ori se dovedește în final că este vorba de o fraudă și tot ei sunt cei care au de pierdut
„Anunț fals de vânzare a unei mașini la un preț excepțional, prin care cei interesați sunt chemați să depună o sumă de bani prin Money Gram sau Western Union pe numele unei rude, drept garanție, și să trimită apoi formularul pe e-mail către vânzător.
Banii sunt retrași ulterior în baza unui act de identitate fals pe numele persoanei respective, folosind referința tranzacției. E bine să știi, mai ales în privința ultimelor trei metode, că, dacă o ofertă este “prea frumoasă ca să fie adevarată”, atunci cel mai probabil că nici NU este”, avertizează BCR România.