Dacia, renumita marcă românească, este pe punctul de a marca un moment semnificativ în istoria sa cu lansarea noului model Bigster, cel mai mare și mai scump SUV pe care compania l-a dezvoltat vreodată.
Dacia se pregătește să scrie un nou capitol în istoria sa, odată cu lansarea modelului Bigster, cel mai mare și cel mai scump vehicul din portofoliul său. Debutul oficial al SUV-ului va avea loc la Salonul Mondial de l’Auto din Paris pe 14 octombrie, însă producția de serie va începe abia în 2025. Astfel, Bigster nu va influența rezultatele uzinei din Mioveni în 2024, conform surselor de la Profit.ro.
Bigster marchează o premieră pentru Dacia, fiind primul model care va depăși lungimea de 4,60 metri. Acesta va introduce marca într-o nouă categorie de prețuri, ce va începe de la aproximativ 22.000 de euro și va ajunge la peste 30.000 de euro pentru versiunile de top.
Dacia intenționează să diferențieze Bigster de modelul Duster, oferindu-i un design mai rafinat și confortabil, ideal pentru călătorii lungi. CEO-ul Dacia, Denis le Vot, a descris Bigster ca fiind „mai mult un SUV”, destinat celor care caută un vehicul spațios, cu o poziție de condus înaltă, confort și volum, caracteristici esențiale în segmentul crossover-urilor din clasa C.
Uzina Dacia din România va trece printr-un proces de adaptare pentru a face față noilor cerințe tehnologice impuse de producția Bigster.
Primele vehicule de preserie sunt programate pentru sfârșitul acestui an, însă producția de serie va demara în 2025. Comenzile pentru noul SUV vor putea fi plasate la sfârșitul anului 2024, iar livrările vor începe în prima jumătate a anului 2025.
Bigster va aduce o serie de inovații tehnologice, inclusiv o gamă variată de motorizări. Un punct de atracție va fi motorul de 1.2 litri pe benzină, care va oferi mai multă putere decât modelele anterioare.
O premieră absolută pentru Dacia va fi versiunea cu tracțiune integrală e-4WD, ce va combina tracțiunea mecanică cu un sistem electric.
Această configurare va permite pentru prima dată combinația dintre tracțiunea 4×4 și o cutie de viteze automată, răspunzând astfel cerințelor pieței internaționale.
Bigster va deveni cel mai scump model din gama Dacia, cu prețuri care vor începe de la aproximativ 22.000 de euro pentru versiunea ECO-G și vor ajunge la 28.000 de euro pentru varianta hibridă în echiparea Essential. Versiunea de top va depăși pragul de 30.000 de euro, marcând o schimbare importantă în strategia de prețuri a mărcii.
Odată cu lansarea Bigster, Dacia anticipează o creștere semnificativă a profitabilității, datorită prețurilor mai mari și investițiilor în noua platformă CMF-B low-spec, utilizată și pentru modelul Duster.
Dacia urmărește o marjă operațională de peste 12% și o țintă de EBIT de 15% până în 2030. Marca estimează o dublare a veniturilor în următorii cinci ani, pe măsură ce își extinde prezența în segmentul SUV-urilor din clasa C.