LIDL România se află în mijlocul unui scandal fără precedent, iar de data aceasta nu sunt de vină amenzile acordate de inspectorii de la Protecția Consumatorilor pentru alimentele neconforme. Departamentul de marketing și PR lucrează intens pentru a promova brand-ul și a atrage un număr cât mai mare de clienți.
Astfel, LIDL a semnat contracte cu foarte mulți influenceri și este prezent în multe locuri. În acest weekend, retailerul s-a aflat în prim plan la Electric Castle. A avut un stand acolo, dar și o serie de vedete care, pe mulți bani, le-au promovat brand-ul și produsele vândute.
Una dintre acestea a fost Sânziana Negru, una dintre cele mai apreciate influencerițe de pe piață și ultima câștigătoare a America Express, împreună cu Laura Giurcanu. Ea a filmat un clip împreună cu iubitul ei, Ștefan Floroaica. Cei doi au cumpărat o pungă plină de produse de la LIDL, iar el trebuia să ghicească alegerile partenerei sale de viață.
După ce au terminat totul, ei au aruncat punga plină cu alimente la gunoi. Un internaut i-a surprins făcând acest gest și a postat totul pe Tik Tok. Trebuie precizat că cei doi se aflau în incinta festivalului Electric Castle și nu au avut prea multe alternative la dispoziție.
„Eram aseară la Electric Castle și în toată aglomerația aia și toți oamenii ăia, îți dai seama că vezi și oameni cunoscuți, oameni care sunt prezenți pe internet. Și în toată marea asta de oameni i-am văzut pe acești doi indivizi care ei pe rețelele de socializare promovează acest mare magazin ‘Meriți să fii surprins’ (n.r. slogan magazin Lidl) și au făcut ceva unboxing, arătau produse, nu știu ce. Aveau efectiv o ditamai plasă cu produse din magazinul respectiv.
Și efectiv oamenii mei au terminat de filmat, s-au dus cu punga, ea – că na, ea e mai importantă un pic – ea s-a dus pe o parte, el pe altă parte cu punga în mână și omul meu a luat punga și a aruncat-o la gunoi. Toată punga, cu toate produsele, la gunoi.
M-am dus cu prietenii mei la gunoi și ne-am uitat și erau produse din magazinul respectiv pe care ei le-au filmat, aruncate la gunoi. Eu înțeleg că n-ai unde să le pui, dar ieșeai afară în față la festival și dădeai punga aia unei doamne care vindea porumb.
Și n-ai cum ca tu, după aceea, să apari pe Instagramul tău și să promovezi: „Vai, ce bune suntem noi, să facem fapte bune!”, și tu efectiv arunci o sacoșă plină de mâncare la gunoi. Pe mine m-a șocat, așa ceva nu există!”, a spus Avram Grigore pe pagina sa de TikTok.
Sânziana Negru a fost imediată pusă la zid și fanii ei nu au fost deloc indulgenți cu ea. Mulți s-au arătat extrem de dezamăgiți de gest și chiar au ales să nu o mai urmărească pe Instagram, contul ei înregistrând o scădere neașteptată. Așa cum era de așteptat, LIDL România a trebuit să ia atitudine și probabil va rezilia contractul cu influencerița.
„Am aflat cu tristețe, din social media, despre gestul Sânzianei şi al partenerului ei, pe care nu ni-I explicăm. Lidl este partener fondator al Rețelei Băncilor pentru Alimente, iar combaterea risipei alimentare este un pilon foarte important al strategiei noastre de sustenabilitate. Implementăm constant măsuri antirisipă în operațiunile noastre şi susținem Băncile pentru alimente atât cu produse, cât si financiar pentru a îşi putea extinde infrastructura.
Ne încurajăm clienții să reducă risipa alimentară prin campanii, postări, tips and tricks despre cum poți folosi alimentele rămase în frigider, prin acțiuni de vânzare accelerată a produselor care se află aproape de ieşirea din perioada de valabilitate sau prin mesaje afişate în magazinele noastre.
Urmează să avem o discuție cu Sânziana pe această temă şi vom analiza şi reevalua colaborarea cu ea. Ne pare foarte rău că a recurs la acest gest și vă asigurăm că angajamentul nostru de a lupta împotriva risipei alimentare este ferm și vom continua să extindem măsurile pe care le luăm în acest sens”, este răspunsul oferit de Lidl la întreaga situație.