Probleme mari pentru clienții CEC Bank. Dispar banii de pe card și lucrurile par că devin din ce în ce mai complicate. Ce trebuie să știe aceștia?
CEC Bank anunță că în desfășurare sunt noi tentative de fraudă. Atacatorii se folosesc de diferite branduri astfel încât să dea naștere unor site-uri false.
Astfel, banca vrea să elimine aceste pagini web false care induc în eroare utilizatorii și vine cu sfaturi utile, pe care oricine poate să se bazeze.
Conform celor de la CEC Bank, în cazul SMS-urilor suspecte, aceste mesaje conțin adesea o adresa URL scurtată, cum ar fi un link care începe cu https://bit.ly/.
Practic, spune banca, acesta maschează destinația finala a link-ului. Și mai mult de atât, expeditorul este identificat printr-un nume generic, precum „Credit”, iar numarul de telefon provine de obicei din afara României.
Acesta este de altfel un semnal clar ca mesajul nu este de încredere. Astfel, clienții CEC Bank trebuie să rămână vigilenți dacă se confruntă cu astfel de mesaje.
În general ele sunt primite pe WhatsApp, ori pe pagini de socializare, din partea unor conturi false. Lucrurile pot părea destul de reale în unele cazuri, având în vedere imaginea de profil și chiar logo-ul.
În realitate însă, banca spune că toți clienții pot fi în pericol. Astfel, e recomandat ca nimeni să nu dea click pe linkuri suspecte ori să răspundă la mesaje din partea unor numere de telefon necunoscute.
În același timp. CEC Bank le recomandă utilizatorilor, indiferent daca sunt clienți ai băncii sau nu, sa fie atenți la aceste tentative și să raporteze orice mesaj suspect.