News

Top 5 mașini japoneze de care să nu te atingi niciodată. Au probleme mari, deși sunt foarte promovate. Nu sunt atât de fiabile pe cât ai crede

Top 5 mașini japoneze de care să nu te atingi niciodată. Au probleme mari deși sunt foarte promovate. Nu sunt atât de fiabile pe cât ai crede

Mașinile japoneze au câștigat și menținut o reputație bine meritată pentru fiabilitate, experiență de condus și accesibilitate.

De exemplu, Toyota RAV4 din 2024 a fost a treia cea mai vândută mașină din SUA în 2024, potrivit Car and Driver.

Aceasta se află chiar în urma a două clasice americane – Ford F-Series și Chevy Silverado – demonstrând dragostea americanilor pentru pickup-uri. În top 10 se regăsesc și modele japoneze precum Honda CR-V, Toyota Camry, Nissan Rogue și Honda Civic. Totuși, nu orice mașină japoneză te va duce atât de departe pe drum pe cât ai crede.

De fapt, producători japonezi precum Honda și Toyota au avut și modele nereușite de-a lungul decadelor. Dacă ești în căutarea unei mașini japoneze clasice care să își mențină valoarea și să ofere performanță, confort și stil, ar fi bine să eviți următoarele modele.

Mazda RX-8

Prima generație Mazda RX-8 a fost vândută între 2004 și 2008. Avea un motor de 4 cilindri care nu impresiona prin performanță, oferind doar 212 CP. Dar mai grav decât atât, se află doar pe locul 11 în topul fiabilității dintre cele 19 modele Mazda evaluate de MazdaProblems.com.

Site-ul evidențiază plângeri legate de defectarea motorului, probleme la direcția asistată, consum excesiv de ulei și numeroase rechemări în service de-a lungul anilor.

Mitsubishi Eclipse

Mitsubishi Eclipse este o mașină sportivă, cu un consum bun de combustibil și manevrabilitate decentă. Dacă vrei să cumperi un model mai vechi astăzi, îl poți găsi la aproximativ 3.000 de dolari, conform Kelley Blue Book. Dar modelele fabricate între 1999-2003 și din nou în 2007 par să fie afectate de numeroase probleme, potrivit MitsubishiEclipseMA.com.

Jantele și roțile tind să se deterioreze ușor, ceea ce poate face ca mașina să pară uzată prematur. De asemenea, anvelopele se uzează mai repede decât la alte modele. Interiorul este considerat de calitate inferioară, ceea ce duce la ruperea unor componente. În plus, șoferii au raportat probleme cu transmisia automată, sistemul de propulsie și direcția, în special la modelul din 1999.

Honda CRX Del Sol

Honda rămâne un brand japonez de încredere, cu modelele Honda Civic și Honda CR-V incluse în lista celor mai vândute mașini din 2024, conform Car and Driver. Cu toate acestea, Honda CRX Del Sol, lansată în 1992 ca înlocuitor al iubitei Honda CR-X, a fost descrisă drept „extrem de dezamăgitoare” de HotCars.com.

Acoperișul avea scurgeri, cabina era zgomotoasă, iar discurile de frână față aveau tendința de a se deforma. Departe de a fi coupe-ul sportiv la care fanii Honda sperau, CRX Del Sol s-a dovedit a fi un model nereușit. Honda nu mai produce un model echivalent, iar cea mai sportivă variantă disponibilă astăzi este Honda Civic Si cu două uși, al cărei preț pe piața second-hand ajunge la aproximativ 20.000 de dolari.

Toyota Paseo

În timp ce alte modele Toyota, precum Camry, Tacoma, RAV4 și Prius – unul dintre primele hibride populare – sunt bine cunoscute, Paseo abia a avut un impact în anii ’90.

Fabricată între 1991 și 1997, această mașină subcompactă ar fi putut atrage mai multă atenție dacă ar fi captivat pasionații Toyota. Deși era construită pe platforma Corolla, Paseo nu a reușit să se impună pe piață și a fost rapid retrasă.

Nu este neapărat o mașină proastă și nu are probleme mecanice majore, dar a fost uitată rapid. Dacă vrei să restaurezi un astfel de model, ar putea fi dificil să găsești piese de schimb, deoarece sunt foarte rare în SUA.

Suzuki Samurai și Suzuki X-90

Suzuki a lansat SUV-ul Suzuki Samurai, cu linii pătrățoase asemănătoare Jeep Wrangler. Totuși, a primit o evaluare de siguranță „inacceptabilă” din partea Consumer Reports, potrivit SlashGear.com, din cauza tendinței de a se răsturna în timpul manevrelor bruște.

La fel, modelul succesor, Suzuki X-90, a avut aceeași problemă de stabilitate. Spre deosebire de Samurai, care avea un design atractiv, X-90 avea un aspect bizar. Suzuki nu a fost sigur dacă este un coupe, o mașină sport sau doar jumătatea din față a unui pickup. Cu doar 90 CP, modelul a fost rapid uitat, la fel ca Samurai, fiind considerat unul dintre cele mai slabe modele japoneze fabricate vreodată.

Bogdana Costin abia a terminat studiile Facultății de Jurnalism și este la prima experiență în media. Este foarte pasionată de scris și își dorește să vină cu plus valoare pentru cititorii ... citește mai mult
Articole recomandate