Unele vehicule sunt proiectate ca niște opere de artă, oferind o plăcere pur și simplu privindu-le. Oamenii sunt fermecați doar de aspectul lor atrăgător.
Dar, pe de altă parte, există adevărate orori, lucruri teribil de urâte care, dintr-un motiv sau altul, sunt clasificate ca mașini. Pur și simplu nu poți să nu te întrebi cum aceste catastrofe pe patru roți au primit undă verde pentru producția lor plictisitoare.
Multipla originală și-a inventat propria categorie încă din 1956. Era extraordinară și, într-un fel, a rămas la fel în perioada 1998-2010. Un MPV cu 3 locuri pe rândul din față și ferestre imense de jur împrejur, Fiat Multipla era una dintre puținele mașini care puneau atât de mult accent pe practicitate.
Cu toate acestea, Multipla este, de obicei, asociată cu cuvântul „urât”. În special modelul de dinainte de facelift, care avea un set îngrozitor de faruri sculptate chiar sub parbriz. Geamurile masive o făceau să arate ca o seră pe roți, iar lucrurile nu se îmbunătățeau deloc odată ce deschideai ușa.
Nissan Juke – una dintre mașinile care a făcut ca segmentul SUV-urilor compacte să explodeze în Europa. Nissan a făcut o treabă grozavă cu Juke din punct de vedere financiar. Dar, Doamne, era urâtă. Ceea ce o făcea atât de bizară era combinația ciudată de faruri. Nissan a optat pentru un mix neconvențional la Juke – a combinat lumini ascuțite și colțuroase cu piese rotunde, ciudat modelate, pe partea inferioară a mașinii, creând probabil cel mai ciudat aspect frontal după Fiat Multipla.
A doua generație de Nissan Murano era doar un alt SUV plictisitor pentru oamenii care nu aveau nicio pasiune pentru mașini. Cu toate acestea, Nissan a decis să creeze o versiune diferită a Murano, sacrificând atât practicitatea, cât și scopul vehiculului. Așa s-a născut proiectul Murano Cross Cabriolet.
Cei care iubesc mașinile sunt familiarizați cu exemple excelente despre cum mașinile retro pot fi reinterpretate cu succes în lumea modernă. De exemplu, Chevrolet Corvette, Porsche 911, Mini modern sau Fiat 500, ca să numim doar câteva. Cu toate acestea, au existat și exemple proaste – cum ar fi Chevrolet SSR, inspirat de camioanele retro Advance Design.
Mașina care a aprins discuțiile pe forumurile auto și în social media. Au existat oameni care au admirat simplitatea designului acestei mașini, dar, judecând după forme, pare că a fost proiectată de un copil de 12 ani sau chiar de Elon Musk însuși, nu-i așa? Câteva linii solide și gata – mașina e terminată.
Este greu de descris designul Cybertruck, dar cu siguranță redefinește conceptul de camionetă. Este imposibil ca o mașină cu margini atât de ascuțite să ajungă pe linia de asamblare, mai ales când vine vorba de cerințele de siguranță din Europa. Tesla Cybertruck poate nu este cea mai proastă mașină din lume, dar ca un concept al viitorului pare prea brută și incompletă.