Când vrei să îți cumperi o mașină electrică, evită aceste modele. S-ar putea să ai probleme mari cu ele și totodată, vei ajunge să fii dezamăgit.
Când vorbim despre „cele mai proaste mașini electrice”, este important să ținem cont de mai mulți factori, cum ar fi performanța, fiabilitatea, autonomie, încărcarea rapidă și costurile de întreținere.
Există însă câteva modele de mașini electrice care au fost criticate în diverse publicații și review-uri din cauza unor probleme semnificative. Pe primul loc este Nissan Leaf, în special modelele ceva mai vechi.
Acestea au fost criticate pentru autonomia limitată, în jur de 150 km pentru modelele mai vechi, performanța slabă pe drumuri și bateria care se degradează mai rapid decât în cazul altor mașini electrice. De asemenea, calitatea construcției și tehnologia mai veche au fost puncte de critică.
Deși a fost un model inovator în primele sale zile, BMW i3 a fost criticat pentru designul său neobișnuit și pentru autonomia relativ redusă comparativ cu alte mașini electrice din aceleași perioade.
De asemenea, prețul său ridicat și materialele folosite, cum ar fi fibra de carbon pentru caroserie, nu au justificat întotdeauna performanța sau costurile de întreținere.
În top 5 cele mai proaste mașini electrice din lume a fost inclus și Fiat 500e. Fiat 500e a avut un succes limitat din cauza autonomiei sale scăzute, aproximativ 180 km în versiunea originală și a performanței modeste. De asemenea, a fost criticat pentru faptul că se simte mai mult ca o mașină urbană mică decât un vehicul electric cu caracteristici moderne.
Chevrolet Bolt EV a avut un început promițător, dar a fost afectat de o problemă serioasă cu bateriile, care a dus la o retragere masivă a vehiculelor din cauza riscurilor de incendiu. Aceste probleme de fiabilitate au făcut ca mulți clienți să fie reticenți în a cumpăra acest model.
Mitsubishi i-MiEV a fost una dintre primele mașini electrice accesibile pe piață, dar autonomia sa limitată și designul mai vechi au fost considerate ca fiind învechite. Performanța nu a fost la fel de bună ca a altor modele mai noi, iar mulți au considerat că nu oferă un raport calitate-preț competitiv.
Aceste modele nu sunt neapărat „cele mai proaste” în sensul absolut, dar sunt adesea considerate mai puțin competitive pe piața actuală a mașinilor electrice, din cauza unor limitări de performanță, autonomie și fiabilitate comparativ cu alternativele mai noi și mai avansate disponibile.