Când vine vorba de mașini accesibile ca preț, dar cu adevărat distractive de condus, acestea par să fie din ce în ce mai greu de găsit.
Acest lucru este valabil mai ales dacă stabilim un plafon de 30.000 de dolari pentru achiziție. Totuși, asta nu înseamnă că astfel de exemple au dispărut complet, iar noi am selectat cinci modele care considerăm că se încadrează perfect în aceste criterii, scrie autoblog.com.
Rețineți că aceste prețuri sunt MSRP (prețuri recomandate de producător), fără a include taxele de transport, care adaugă de obicei în jur de 1.000 de dolari la costul vehiculului. De asemenea, adaosurile practicate de dealeri sunt imprevizibile, așa că este bine să verificați mai multe oferte. În plus, există și stimulente oferite de producători, care pot fi aplicate la achiziție sau leasing. Să trecem acum la selecțiile noastre.
Cum răspunsul corect la orice întrebare este mereu „Miata”, să începem de aici. Aceasta este versiunea de bază a modelului Miata, singura rămasă sub pragul de 30.000 $. Pentru acest preț, primiți un motor de 2.0 litri, cu patru cilindri în linie, care produce 181 CP, asociat cu o transmisie manuală cu șase trepte și tracțiune pe spate. Modelul Sport include o culoare standard gratuită (negru, iar Soul Red este disponibil pentru 595 $), interior din material textil negru, faruri LED și jante de 16” în negru metalic. Are tot ce vă trebuie, atâta timp cât încăpeați în el.
Deși versiunea de bază GR86 se situează chiar sub pragul de 30.000 $, nu același lucru se poate spune despre fratele său, Subaru BRZ. Modelul 2025 BRZ a depășit bariera de 30.000 $ cu un preț actual de 31.095 $, lăsând GR86 ca singurul concurent în acest interval.
GR86 este disponibil în patru culori exterioare standard gratuite, cu două opționale pentru 475 $. Include o transmisie manuală cu șase trepte și tracțiune pe spate, în timp ce o transmisie automată cu șase trepte și padele pe volan costă 1.100 $ în plus. Interiorul este oferit doar în material textil negru.
Civic Si este alegerea de performanță sub 30.000 $ din gama Honda, oferind un motor de 1.5 litri, cu patru cilindri în linie, turboalimentat și răcit, care dezvoltă 200 CP. Singura transmisie disponibilă este una manuală, cu șase trepte și raporturi scurte, cu tracțiune pe față printr-un diferențial autoblocant elicoidal. Suspensia sport, jantele de 18”, trei moduri de condus, un indicator LED pentru schimbarea treptelor, pedalele sport și un eleron spate completează pachetul de performanță.
Sunt disponibile două culori standard gratuite, negru și roșu, iar alte două culori pot fi alese pentru 455 $. O opțiune recomandată pentru Civic Si este echiparea cu anvelope de înaltă performanță, la un cost suplimentar de 300 $.
Hyundai Elantra N Line este echivalentul modelului Civic Si într-un pachet de dimensiuni similare. Descris de Hyundai ca „versiunea sportivă cu stil inspirat din curse”, Elantra N Line este propulsat de un motor de 1.6 litri, cu patru cilindri în linie, turboalimentat, care produce 201 CP. Transmisia este una automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte, iar suspensia independentă multilink asigură o manevrabilitate excelentă.
Modelul vine cu jante de 18” din aliaj, scaune sport, pedale din aluminiu, volan și schimbător îmbrăcate în piele, un sistem audio premium Bose și un plafon panoramic. Sunt disponibile cinci culori exterioare gratuite, iar Ultimate Red este o opțiune de 470 $.
Ultima noastră alegere este din nou modelul entry-level. Acesta este cel mai mic MINI, renumit de-a lungul anilor pentru manevrabilitatea sa asemănătoare unui „kart”. Motorul turbo de 2.0 litri produce 161 CP și transferă puterea către roțile din față printr-o transmisie automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte (transmisia manuală nu mai este disponibilă). Jantele standard sunt de 17”, echipate cu anvelope all-season.
Dotările standard includ o culoare gratuită (roșu), iar alte trei culori sunt disponibile pentru 650 $. De asemenea, sunt incluse scaune sport fără piele, un head-up display și pornirea motorului de la distanță.