News

Câți bani sunt dispuși românii să scoată din buzunar pentru cazare? Care este prețul ideal pentru clientul mediu

Câți bani sunt dispuși românii să scoată din buzunar pentru cazare Care este prețul ideal pentru clientul mediu
Photo by Link Hoang on Unsplash

Potrivit unui recent raport emis de platforma hotelieră online Travelminit.ro, pare că românii își îndreaptă atenția către cazările accesibile.

Mai mult de jumătate dintre aceștia exprimă dorința de a găsi opțiuni de cazare care să se încadreze într-un buget de până în 300 de lei.

Sondajul efectuat de Travelminit a evidențiat și prețul ideal pe care românii îl consideră acceptabil pentru o cameră dublă pe noapte. Conform acestuia, aproximativ 67.5% dintre respondenți sunt dispuși să plătească între 150 și 300 de lei, reflectând astfel o preferință pentru tarifele moderate.

Cu toate acestea, în realitate, tarifele pot varia ușor, existând posibilitatea ca prețurile să fie cu 5-10% mai mari decât opțiunile votate de respondenți. Acest lucru poate fi atribuit inclusiv pachetelor de cazare care includ servicii suplimentare, precum mesele sau accesul la facilitățile de wellness.

În ceea ce privește tipurile de cazare preferate, 36.5% dintre cei intervievați au indicat o preferință pentru pensiuni, în timp ce 24% au optat pentru hoteluri de 1-3 stele. De asemenea, 21% dintre respondenți au exprimat interes pentru hoteluri de 4-5 stele, iar 10% au preferat apartamentele, pentru beneficiile aduse de intimitate și costuri reduse.

Criteriile după care se aleg unitățile de cazare?

Decizia de a alege o anumită unitate de cazare a fost influențată de mai mulți factori. În fruntea acestora se află prețul, cu 67% din voturi, urmat de poziționarea unității de cazare (60%), condițiile de igienă (59%) și aspectul camerei (58%).

„Românii vor să călătorească și anul acesta: e concluzia la care am ajuns după ce am văzut datele sondajului, date pe care le-am corelat cu numărul rezervărilor de pe platforma noastră, care este în continuă creștere. Ne bucurăm să vedem că există o revenire în forță a promoțiilor last minute, în funcție de prețul oferit și de destinație.

Hotelierii au început și ei să promoveze tot mai multe oferte din scurt, la prețuri foarte bune, astfel încât să își ocupe din locurile libere rămase și să aibă un grad de ocupare cât mai mare, așa că le recomandăm turiștilor noștri să urmărească platforma pentru oferte noi, de tip last minute și nu numai”, spune Timea Imecs-Ambrus, CEO Travelminit.ro.

Bogdana Costin abia a terminat studiile Facultății de Jurnalism și este la prima experiență în media. Este foarte pasionată de scris și își dorește să vină cu plus valoare pentru cititorii ... citește mai mult
Articole recomandate