Economie

Ești client BCR? A apărut o problemă mare. Ce se întâmplă cu banii din conturi

Ești client BCR A apărut o problemă mare. Ce se întâmplă cu banii din conturi

Alertă de ultimă oră la BCR. Toți românii care au cont și card la această bancă trebuie să știe ce se întâmplă chiar în aceste momente. Problemele pot fi destul de grave.

BCR este în alertă după ce recent, au fost semnalate cazuri în care angajații au primit e-mailuri care păreau să provină de la superiori, solicitând plăți urgente sub denumirea „Urgent – Plata restanță”. Această metodă este frecvent utilizată de infractori, care reușesc să înșele utilizatorii să trimită bani către entități necunoscute.

BCR România subliniază că atacatorii cibernetici utilizează tehnici avansate pentru a imita adresele de e-mail legitime, creând un fals sentiment de urgență și presiune pentru a efectua rapid plăți sau modificări ale detaliilor conturilor bancare.

E-mailurile frauduloase conțin de obicei mesaje care includ fraze precum „este confidențial” sau „trebuie făcut acum”, iar chiar și micile diferențe în adresa expeditorului pot ascunde intenții rău-voitoare.

BCR, anunț extrem de important pentru clienți

Pentru a se proteja, BCR recomandă ca, înainte de a efectua orice transfer, să se contacteze direct persoana care aparent a trimis e-mailul, pentru a confirma cererea. De asemenea, implementarea unei autentificări suplimentare poate contribui semnificativ la creșterea securității, reducând riscurile de acces neautorizat.

Este recomandat ca organizațiile să adopte politici interne care prevăd aprobări în mai multe etape pentru tranzacții, pentru a minimiza erorile și a preveni frauda.

BCR România atrage atenția asupra semnelor de alarmă care pot indica o fraudă, precum cererile urgente de plată, presiunea asupra angajaților de a trimite bani rapid sau modificarea detaliilor contului bancar. De asemenea, orice diferențe subtile în adresa de e-mail a expeditorului față de adresa oficială ar trebui să ridice semne de întrebare.

Astfel, cei care au card și cont la această bancă trebuie să rămână la rândul lor vigilenți pentru că tentativele de fraudă se tot intensifică și devin din ce în ce mai complexe.

Carmen Ciotic a lucrat mai bine de doi ani la VoceaBanilor.ro. Este pasionată de scris încă din copilărie și chiar dacă nu a terminat Jurnalismul, ci Facultatea de Sociologie adoră să fie redactor. citește mai mult
Articole recomandate